ESDENT

Wiele gabinetów stomatologicznych przekształca się obecnie na duże kliniki, co staje się sporym wyzwaniem dla dentystów. Jako właściciele muszą pogodzić funkcję lekarza i managera.

 

Właściciel kliniki stomatologicznej odpowiada dziś za zarządzanie personelem, koordynację działań marketingowych, nadzór nad budżetem, zakupami, wizytami pacjentów i projektowaniem kliniki. Wszystkie te zadania muszą być wykonane w sposób efektywny i rentowny, aby zagwarantować klinice sukces.

Co ciekawe, każdy z właścicieli ma swój unikalny styl zarządzania, koncentrując swoje wysiłki na konkretnych zadaniach. Przedstawiamy Wam Akke Kumlien i Heidi Lund, dwóch dentystów, którzy stosują różne podejścia do zarządzania swoimi klinikami.

Jasne wnętrze kliniki dentystycznej w Hamburgu. W tle widać brązowy unit dentystyczny

SÖDERTANDLAKARNA: SZTOKHOLM

Nie tylko w Szwecji, ale także w innych krajach Europy i USA. Zaczynał jako „asystent stomatologiczny w specjalistycznych klinikach chirurgii szczękowo-twarzowej i protetyki”, a dziesięć lat temu kupił klinikę Södertandläkarna w Södermalm w Sztokholmie, która wcześniej była własnością tej samej rodziny od ponad 50 lat.

Gdy tylko Akke przejął klinikę, zaczął ją odnawiać za pomocą niezawodnych produktów high-tech, mając na celu zwiększenie produkcji, oferowanie pacjentom konkretnych zabiegów i efektywne wykorzystanie przestrzeni.

„Chcemy zadowolić zarówno pacjentów, jak i personel”, powiedział Akke. „Bardzo ważne jest, aby pracownicy byli zmotywowani i mieli jasno wyznaczone cele oraz zadania. Odzwierciedla to sposób, w jaki traktujemy naszych pacjentów. Opuszczając naszą klinikę, każdy z nich wie dokładnie, co zrobiliśmy i jak wyglądał cały przebieg leczenia.”

Jednak zadowolenie pacjentów i personelu nie zawsze jest łatwym zadaniem.

Brązowa poczekalnia w klinice dentystycznej w Hamburgu. Z przodu jest biała, podświetlona recepcja 

„Jako właściciel kliniki i dentysta będziesz musiał stawić czoła wielu nowym sytuacjom” – powiedział Akke. „Możesz się dostosować lub żałować. Ja wybrałem to pierwsze”.

„Narzędzia, które otrzymałem podczas tych kursów, ułatwiły nam pracę, pozwalając marnować mniej materiału, mieć szybsze i skuteczniejsze procedury, wdrożyć rozbudowaną kontrolę jakości oraz poświęcić mniej czasu na administrację, a więcej na zapewnianie wysokiej jakości leczenia naszym pacjentom”, powiedział Akke.

Pacjenci, którzy zaczęli przychodzić do kliniki w ramach poprzedniego właściciela, zauważyli różnicę, powiedział Akke, dodając, że bardzo doceniają jakość sprzętu i procedur, które zapewnia obecnie klinika.

„Dobrym tego przykładem jest nasz unit XO” — wyjaśnił Akke. „Nasi pacjenci cieszą się z komfortu i designu XO, a nasz personel cieszy się z urządzenia XO, ponieważ jest niezawodne i ułatwia codzienną pracę. Dobrze wyważone instrumenty i fakt, że wszystkie narzędzia są łatwo dostępne z poziomu konsoli, naprawdę pomaga nam pracować wydajnie i płynnie. Unit XO sprawia, że każda ze stron jest zadowolona.

Przeczytaj więcej o klinice dentystycznej Akke Kumlien w Sztokholmie tutaj.

 

HEIDI LUND: HØRSHOLM

Przepływ pracy i doświadczenie pacjenta zawsze będą na pierwszym miejscu dla dentystki Heidi Lund, która jest właścicielką i kierownikiem dwóch klinik na północy Kopenhagi, w Hørsholm i Skodsborg.

Heidi jest właścicielką kliniki od ponad dwunastu lat, ale wcześniej pracowała w innych klinikach stomatologicznych. Swoje doświadczenie jako właścicielka i pracownik kliniki wykorzystała do stworzenia strategii zarządzania dla swojej nowej lokalizacji w Hørsholm.

„Kiedy zdecydowałam się na rozbudowę i założenie nowej kliniki, dokładnie wiedziałam, co chcę zaoferować moim pacjentom i jaką inwestycję chciałam stworzyć” – powiedziała Heidi. „Unit pacjenta znajduje się w centralnej części mojej nowej kliniki. Pracując w wielu klinikach różnej wielkości zauważyłam, że warto zaprojektować ją od podstaw, aby zapewnić dobry przepływ pracy dla personelu i dobre doświadczenia dla pacjentów.

„Aby skoncentrować się na pacjentach, zaprojektowałam całą klinikę z myślą o usprawnieniu przepływu pracy mojego personelu. Wszystkie sale zabiegowe mają łatwy dostęp do sterylizatorni, a jednocześnie są odsunięte od pola widzenia pacjenta, aby uniknąć niepotrzebnego stresowania pacjentów lub dyskomfortu personelu. W ten sposób personel może swobodnie poruszać się po klinice we własnym tempie”.

„Jako manager nauczyłam się ufać swoim pracownikom i oddelegowywać im, jak najwięcej zadań. Wszyscy tutaj wiedzą, jakie są ich obowiązki, ale są pewne decyzje, które muszę podejmować sama. Jedna z nich dotyczyła inwestycji finansowej, na którą zdecydowałam się w nowej klinice. Zależało mi na trwałym i ponadczasowym sprzęcie, dlatego postanowiłam zainwestować w najnowszą technologię w każdym szczególe mojej kliniki - od ekspresu do kawy po meble, skaner, a zwłaszcza unit stomatologiczny.

„Wybrałam unity stomatologiczne XO CARE, ponieważ pozwala zaoszczędzić wiele czasu mojemu zespołowi. System higieny jest genialny. Personel nie musi mieszać żadnych środków czyszczących ani obsługiwać urządzenia w trybie czyszczenia, ponieważ unit samo miesza produkty i spłukuje wszystko w około sześć minut. Oszczędza to co najmniej 30 minut pracy mojej asystentki każdego dnia.

 

„Kolejnym powodem, dla którego zdecydowałam się na urządzenie XO CARE, jest fakt, że mamy wielu starszych pacjentów. Ich komfort jest dla mnie najważniejszy. Ponieważ fotel unitu XO posiada bardzo elastyczne oparcie szyi i podparcie pod łokcie, pacjent czuje się bardzo komfortowo, a to oznacza, że nie będzie  poruszać się podczas zabiegów, co jest dobre dla niego i dla dentysty, który może pracować szybciej i skoncentrować się na jamie ustnej. Różnorodność personelu to kolejny temat, na którym skoncentrowałam się przy budowie tej kliniki. Pracuje tu kilku dentystów o różnych specjalizacjach. Moim celem jest oferowanie wszelkiego rodzaju zabiegów w jednym miejscu, aby nasi pacjenci nie musieli chodzić do innej kliniki, bez względu na rodzaj leczenia, którego potrzebują” – powiedziała Heidi.

Przeczytaj więcej o klinice dentystycznej Heidi Lund w Kopenhadze tutaj.
Przeczytaj więcej o unicie XO, który używa zarówno Akke, jak i Heidi tutaj.

Źródło: xo-care.com 

 

Udostępnij na:

Skontaktuj się z nami

Ta strona wykorzystuje Cookies do poprawnego funkcjonowania. Korzystając z niej akceptujesz Politykę prywatności.

Zrozumiałem