ESDENT

Marka XO CARE od zawsze docenia nietuzinkowy design klinik stomatologicznych, który dentyści tworzą dla większego komfortu i wrażeń swoich pacjentów. Podobnie jest w przypadku dr Demaestri i jego kliniki znajdującej się u podnóża włoskich Alp w Dolinie Aosty.

 

 

Minimalistyczna recepcja w klinice stomatologicznej w Allborgu. Przy ladzie stoi starszy pacjent.

Dla lepszych doświadczeń pacjenta

Klinikę dr Demaestri z całą pewnością wyróżnia innowacyjny design, który można dostrzec zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz tego niezwykłego obiektu. Uwagę przyciągają unity XO umieszczone na szklanych platformach o nietypowych cechach. Na jednym z podium znajduje się instalacja ukryta pod szklaną konstrukcją przedstawiająca miniaturę włoskich Alp. Drugi jest oświetlony diodami LED, co nadaje mu futurystyczny wygląd. Największe ważenie robi tu jednak widok. Z obu gabinetów stomatologicznych roztacza się wspaniały krajobraz na zapierającą dech w piersiach Dolinę Aosty.

„Na unity stomatologiczne XO FLEX zdecydowałem się już na początku mojej kariery zawodowej, począwszy od lat 90-tych. Pamiętam, że największe wrażenie w urządzeniach XO zrobiła na mnie ich jakość techniczna, ergonomia oraz design. Cieszę się, że w mojej klinice udało mi się w pełni podkreślić filozofię stylistyczną tych unitów, które doskonale pasują również do mojego podejścia: jakość połączona z wyrafinowanym designem i ponadprzeciętną estetyką” – wyjaśnia dr Demaestri.

Projekt gabinetu stomatologicznego został opracowany w duchu maksymalizacji komfortu i pozytywnego doświadczenia pacjenta.

„Budynek kliniki ma zrównoważoną ekologicznie strukturę, która faworyzuje wykorzystanie materiałów takich jak: aluminium, szkło i drewno, aby przywoływać naturę, przestrzeń i lekkość. Aluminiowo-szklane elementy umieszczone pod unitami XO FLEX, zostały zaprojektowane tak, aby dawały poczucie lekkości i zawieszenia w powietrzu, niemal przywołując początek podróży.” mówi dr Demaestri i kontynuuje:

„Lokalizacja, wyposażenie i wykończenia tego miejsca zostały zaprojektowane tak, aby stworzyć sugestywną i przyjazną atmosferę. Cudowny krajobraz i widok na nasze góry, wyposażenie i zabudowa wewnętrzna, to wszystko ma na celu wzbudzenie pozytywnych i kojących emocji (..) Wchodząc do naszego gabinetu każdy pacjent zostaje pobudzony emocjonalnie, reaktywując osobiste wspomnienia o lekturach, a nawet fantazje z dzieciństwa (od fantastycznych budowli Juliusza Verne’a po przestrzenne krajobrazy).”

Pracownik kliniki stomatologicznej w Allborgu siedzi przy biurku i przegląda dokumentację medyczną. Z przodu widać otwarty komputer ze zdjęciem pacjenta.

 

Bezpieczeństwo poprzez design

Powszechnie wiadomo, że dobre samopoczucie pacjentów jest ściśle związane ze środowiskiem, w którym przebywają. Pozytywna atmosfera to jeden z warunków projektowania przestrzeni, który może sprawić, że klienci poczują się zrelaksowani i znacznie chętniej poddadzą się leczeniu.[1]

Udowodniono, że staranne przemyślany design w klinice przynosi wiele korzyści pacjentom w branży dentystycznej. Projekt wnętrza, który rezonuje z poczuciem bezpieczeństwa, może mieć ogromny wpływ na komfort psychiczny pacjenta, a co za tym idzie na poprawę ogólnej jakości leczenia. [2]

[1] Hasell, MJ (1993). Teoria i badania Projektowania Wnętrz: zmiana paradygmatu. Journal of Interior Design, 19 (1), s. 1–1.

[2] Pasaeian, M. i Saeidi, dr Mohammad. (2016). Studium Problemów i Zaburzeń w Architekturze Gabinetów Stomatologicznych. The Turkish Journal of Design, Art and Communication, 6 (AGSE), s. 1230–1245.

Dr Demaestri dodał do swojego projektu jeszcze kilka elementów, które czynią to miejsce tak wyjątkowym i pełnym pasji. Sztuka zajmuje tutaj centralne miejsce pobudzając ciekawość i wrażliwość pacjentów.

„Dla mnie ta klinika to nie tylko środowisko pracy, to moje życie złożone z kompetencji i odpowiedzialności, ale także z fantazji i ideałów. Chcę dobrze czuć się w swojej pracy, ale równie ważny jest dla mnie komfort i samopoczucie moich pacjentów. Chcę móc wprowadzać ich w swój świat i dzielić się z nimi nie tylko profesjonalną usługą, ale także moją filozofią. Moim zdaniem, aby relacja lekarza i pacjenta była autentyczna, powinna być oparta na dzieleniu się i wzajemnym zaufaniu.”

 

Nowe spojrzenie na branżę 

Pomimo pandemii Covid, dr Demaestri nie martwi się  o przyszłość swojej kliniki. Stworzenie projektu, który przetrwa wieki i położenie kliniki w bardzo atrakcyjnej lokalizacji, zaowocowało licznymi wizytami klientów przyjeżdżających z daleka.

„Dzięki mojej wiedzy i jakości pracy pozyskałem pacjentów z innych regionów północnych Włoch, oraz z zagranicy. Od początku jednym z moich celów było promowanie wysokiej jakości turystyki dentystycznej”. Tak Dr Demaestri podsumowuje swój wywiad.

Źródło: xo-care.com 

 

Udostępnij na:

Skontaktuj się z nami